Home Vijesti Reagiranje HNK Ivana pl. Zajca na optužbe Hrvoja Burića

Reagiranje HNK Ivana pl. Zajca na optužbe Hrvoja Burića

1277
0

zajc2Već smo u nekoliko navrata ustanovili da lokalni politički klaun H. B. gaji ekstremno opsesivne osjećaje prema HNK Ivana pl. Zajca i da pritom ne zazire od grotesknih fabrikacija, šovinističkih insinuacija i, bit će izgleda, nekih zatomljenih imaginacija, navodi se u nepotpisanom reagiranju HNK Ivan Zajc kao reakcija na današnju tiskovnu konferenciju Hrvoja Burića.

‘U ovoj posljednjoj, H.B. optužuje riječki HNK za «bezočnu pljačku», «basnoslovne honorare» i «netransparentnost». Objekti njegove opsesije pritom su Dunja Vejzović, jedna od najvećih hrvatskih opernih umjetnica SVIH VREMENA, i Ville Matvejeff, glavni-gost dirigent Opere i Orkestra HNK Ivana pl. Zajca.

Točno je da je uprava Kazališta odbila zahtjev H.B. da mu se predoče ugovori navedenih umjetnika. Uprava se pritom pozvala na Pravilnik o tajnosti podataka, i to na odredbu članka 4. stavak 1. podstavak 3. i 4. Pravilnik je, usput budi rečeno, donijela bivša uprava Nade Matošević, uz suglasnost tadašnjeg predsjednika Kazališnog vijeća, a temeljem Zakona o tajnosti podataka, Zakona o zaštiti tajnosti podataka i članka 63. Statuta Kazališta iz 2010.

Sve drugo je loše ispričan vic u propalom političkom cirkusu, gdje se H.B. jedino snalazi.

Prvo, «tajnost» poslovnih podataka u slučaju dvoje apostrofiranih vrhunskih svjetskih umjetnika, kao i niza drugih s kojima u posljednje vrijeme surađuje riječka Opera (Sumi Jo, Carlo Colombara, Vlatka Oršanić, Lucio Gallo), nije zbog njihovih «basnoslovnih» honorara, nego zbog činjenice da oni u riječkoj Operi nastupaju za daleko niže honorare nego igdje drugdje, pa je stvar temeljne profesionalnosti da ti honorari ostanu «tajni» jer bi njihovo objavljivanje rušilo cijenu koju ti umjetnici lako postižu drugdje. Već smo u više navrata izvijestili da u Rijeci uspijevamo, zahvaljujući odgovornom poslovanju i suradničkom entuzijazmu, koji cijene naročito vrhunski umjetnici, producirati opere s najmanjim zamislivim budžetima. Uzmimo za primjer samo spektakularnu operu «Andrea Chenier» iz prošle sezone, koju je bile gdje drugdje u svijetu nezamislivo realizirati za manje od 100.000 Eura, pri čemu se u vodećim opernim kućama iznosi penju preko 1.000.000 Eura – a u Rijeci smo ju producirali s ukupnim budžetom od 350.000 kuna, u koji su uračunati bruto honorari gostujućih solista i dirigenta (5 izvedbi), redatelja i scenografa, kostimografa, najma notnog materijala (45.000 kn), ispomoći u orkestru, materijali za kostime, rekvizite, scenografiju itd. Pa tako dalje, primjerice, Stravinski & Kelemen Oedipus rex & Inferno (sveukupni troškovi predstave 310.000 kn), Handel: Julije Cezar u Egiptu (sveukupni troškovi predstave 390.000 kn) itd.

Drugo, netočno je da HNK krije troškovnike, pa tako i honorare bilo kojeg angažiranog umjetnika, od nadležnih institucija. Da je u lokalnog političkog amatera H.B. imalo poduzetne inteligencije, mogao je iste informacije zatražiti, primjerice, od Ministarstva kulture kojemu Kazalište podnosi detaljne financijske izvještaje, stavku po stavku, ime po ime, projekt po projekt. Interesantno je da je i tehnički ministar Hasanbegović uputio «Nadzor» nad poslovanjem HNK u Rijeci, kojemu je jedna od opsesivnih «tema» istrage također – Dunja Vejzović. Dunja Vejzović, koja je, sjećate se, tehničkom premijeru Oreškoviću bezuspješno pokušala uručiti peticiju Kulturnjaka za ostavku Hasanbegovića. Kopa tako Hasanbegović po ugovorima hrvatske operne dive, koja je u Rijeci izvodila Milka Kelemena, ne bi li valjda otkrio neki inkriminirajući detalj, a kopa ga čak i koliko je studenata Dunje Vejzović nastupalo u Rijeci, recimo – Diana Haller, danas naša najperspektivnija mlada operna umjetnica u svijetu.

Treće, H.B. je u upitu upućenom HNK Ivana pl. Zajca fulao čak i imena svjetskih umjetnika čiji ga honorari nadražuju: Ville Matvejeff za njega je «VILE MATJVEJEV”, a Dunja Vejzović njemu je “DUNJA VEJEZOVIĆ”.

Što još reći? Da, ako Vam od svega ovoga već nije dovoljno neugodno, izvolite se, H.B., najaviti u ured intendanta pa ćemo Vam predočiti sve naše financijske izvještaje Ministarstvu kulture koje možete preporučenom pošiljkom poslati tehničkom ministru Hasanbegoviću, ne bi li stigli do Runjaninove dok se on još uvijek nalazi na toj adresi. Premda je te iste izvještaje – da ga je ikada zanimao posao ministra kulture – mogao pronaći nekoliko vratiju dalje od svojeg ureda’, zaključuje se u reagiranju.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here