Home Kolumne Kurac u umjetnosti – umjetnost u kurcu? Rijeka u kurcu?

Kurac u umjetnosti – umjetnost u kurcu? Rijeka u kurcu?

1164
52

Nakon posljednje vratolomije riječke nacionalne kazališne kuće, Aristofanove Lizistrate u režiji mađarskoga redatelja Róberta Alföldija, valja se zapitati u kojem smjeru intendantica Nada Matošević Orešković usmjerava umjetnost i kazalište? Valja napomenuti kako je ovog puta angažirala redatelja amatera, inače profesionalnog glumca. Lizistrata je priča o ženama koje uskraćuju spolne odnose svojim muževima ne bi li ih potakle na sklapanje mirovnoga sporazuma. Redatelj smješta radnju u Hrvatski sabor.

Kao što već i vrapci na granama pjevaju, riječki HNK, poput pijanoga glavinjanja, posljednjih godina uglavnom niže promašaje. Kako umjetničkim dosezima ne uspijevaju posegnuti za publikom, ovoga su se puta odlučili za kurac koji strši sa stotina plakata diljem grada, a i šire, izrađen od ružičastog marcipana. Jeli takav kurac pornografija ili ima umjetničku vrijednost? Postoje različita mišljenja.

Podsjetimo na nedavnu činjenicu. Fotografija tijela starijeg, pretilog i golog čovjeka na plakatu Radija101 šokirala je građane, te je uprava radija zaradila tužbu za vrijeđanje moralnih osjećaja građana kao i optužni prijedlog zbog iznošenja u javnost slika koje remete javni red i mir. Na navedenoj fotografiji kurac je bio višestruko manji od onoga koji vrišti s plakata riječkoga HNK. Oblijepljena Rijeka ne samo da višestruko predimenzionira sličan zagrebački slučaj, već isto pokazuje i mnogim maloljetnicima, školarcima i djeci.

Sami umjetnički dosezi ove priredbe vrlo su plitki, neumjetnički i umotani u celofan batrganja i baljezganja o propitivanju sadašnjosti, lamatanja o suvremenosti Aristofanovih djela, laprdanja o suvremenosti umjetničkoga trenutka, a zapravo su samo razina zabavljačke i plitke, humoristično-sapuničarske tvorevine u kojoj se publika smije prilikom svakoga spominjanja genitalija ili nekog vulgarizma, kao i mnogobrojnim falusima koje nose glumci. Tako je cijeli događaj sveden na jeftino pamfletsko podvaljivanje u kojemu kurac ima glavnu ulogu. A predstava zapravo propituje ozbiljna umjetnička pitanja.

Je li predstava u kurcu? Je li kazalište otišlo u kurac? Propituje li se kurac u umjetnosti? Je li umjetnost u kurcu? Je li Rijeka u kurcu? Koliko su porezni obveznici platili sve te kurčeve? Koga boli kurac za sve? Tko tuđim kurcem po koprivama mlati? Tko koga vuče za kurac? Pardon, za nos? Zašto smo u banani (koja nalikuje na kurac)? Je li u ovo recesijsko vrijeme kazalište za kurac? Ili je to neovisno o recesiji? Tko koga šalje u kurac? Tko je koga nabio na kurac?

Evo, kao ove posljednje rečenice, tako se uglavnom u ovoj Lizistrati i svode stvari. Sve se svodi na kurac. Svijetla točka su ženske glumačke kreacije predvođene izvrsnom Jelenom Lopatić, koja se pojavljuje u svim boljim dramskim predstavama (Crnac, Turbo folk). Korektne kreacije ostvarile su prvenstveno Olivera Baljak, ali i Andrea Blagojević te Biljana Torić. Ostali glumci i baletni par uglavnom su već višestruko viđene glumačke tvorbe (Tanja Smoje, Anastazija Balaž Lečić, Dražen Mikulić – opet se skida, Alen Liverić, Jasmin Mekić, Damir Orlić).

Predstava u svojoj bahatosti zaslužuje i postavljanje još nekih pitanja. Primjerice, nakon mnogih kontroverzi oko uvođenja spolnoga odgoja u škole postavlja se pitanje kako mnoge udruge (primjerice GROZD) ili Crkva nisu reagirale na ovolike kurce, a problematičnim su se postavljale vježbe stavljanja kondoma na mrkvu, krastavac ili tikvicu? Kakvoga su mišljenja pedagozi, psiholozi i profesori učenika osnovnih škola kojima je ova predstava uvrštena u kazališnu pretplatu? Tko je odlučio osnovnoškolce dovesti na ovakvu predstavu? Tko je procijenio da to neće loše utjecati na djecu od 12, 13 ili 14 godina? No, u današnje vrijeme kapitalizma, kada je profit bitniji od bilo kavih vrednota, onda se i djeci valjda može uvaliti svašta?

Nadalje, u riječkom HNK ponovno glumi dijete, ovaj put od 11 godina. Na sceni je nakon 20 sati što je u suprotnosti sa Zakonom o radu, jer u ovom slučaju se ne radi o prijeko potrebnom radu malodobnika.

No, to nije jedini problem. Tijekom predstave glumac dolazi s djetetom. Ima vidljivu nabreklinu u hlačama. Dijete je ispred njega (hoda i stoji), okrenuto leđima. Glumac dijete drži za ramena. Kada znamo da poneki profesori mogu dobiti otkaz zbog samo dodira učenika i doživotnu zabranu rada u školi, postavlja se pitanje – ako je zabranjen dodir, kako je moguće jedanaestogodišnje dijete stavljati u ovakav kontekst u predstavi?

I dok kod Aristofana u jednom trenutku dijete primi i nosi kazališni sluga, kod Alföldija ili dramaturga (Róberta Vörösa i Magdalene Lupi) ono ostaje na sceni promatrajući mnoge otvoreno opscene scene, kako su najavljivale i radijske reklame danima ranije u eteru. Dramaturške plićine bilo je i u citiranju Severinine “Gas gas”, iako je Lupi sličan dramturški zahvat uporabila i u “Ljepotici i zvijeri”, bajkovitome smeću u kojem je riječki HNK također negativno djelovao u smislu

odgojno- obrazovne komponente. Zatim imamo citiranju songa iz “Jalte, Jalte”, “Neka cijeli ovaj svijet”, u patetično licemjerskoj dimenziji nakon svih navedenih kuraca. A sam Hrvatski sabor kao mjesto događanja djelovao je ništa drugo nego li jeftina dosjetka u maniri Otvorene scene Belveder.

Da je sve otišlo u kurac govori i činjenica kako se nekako baš nakon objavljivanja famoznog plakata INA povukla kao pokrovitelj predstave. Nakon svega nije ni čudo. Jer ne znam koliko pokroviteljstvo nad ovakvim promašajima može donositi uspjeha pokroviteljima. Možda im prije može donijeti odlazak u objekt s plakata predstave?

Valja napomenuti da Alföldi ne donosi apsolutno ništa novo, već samološe replike sličnih režijskih motiva. Ovakva njegova režija možda je novina prošlog milenija. Ovakav teatar izvrsno sprovodi španjolska grupa La Fura dels Baus koja seksuanost kao koncept koristi u krajnje promišljenom, naturalnom, ali i umjetničkom smislu, ne vrijeđajući javni red i moral, a naročito ne negativno utječući na mlade. Riječka je nacionalna kazališna kuća tako provincijskim primitivizmom vladajuće kazališne vrhuške, posežući za stranim imenima, u košmaru kompleksa manjih vrijednosti, ponovno pogodila u – ništa.

(foto: T-portal)

I na kraju, treba spomenuti kako se na domjenku nakon predstave materijalizirala i prava roza marcipan torta u obliku kurca koju je sam razotkrio gradonačelnik Vojko Obersnel. Tako se krug zatvorio. A predstava je samo ispala podskup opće slike. Ne samo da se kuac pojavio u kazalištu, već se i samo kazalište vrsnim vođenjem našlo u umjetničkoj kurčini, a sam grad na Rječini ne samo da je bio oblijepljen mnogobrojnim umjetničkim kurčevima, već je i sam, na neki način, postao metafora istoga. Svaka čast takvoj umjetnosti. (Zvonimir Peranić Dayline.info; foto: T-portal)

52 COMMENTS

  1. Ko zna jel bila dobrog okusa ta torta-kurac? Molim, ako je neko probao neka mi odgovori.
    Hvala unaprijed!

  2. prilično jadan način komentiranja, uzastopno spominjanje muškog spolnog organa valjda treba kod čitaoca izazvati neki osjećaj provokacije, želje da pročita članak do kraja. Iskreno, kod mene je izazvao osjećaj jadnog nepismenog senzacionalističkog pisanja koje zahvaljujući jednoj riječi koja se ponavlja bezborj puta puno više govori o frustracijama pisca članka nego o predstavi…

  3. pretpostavljam da je autor opetovanom i pretjeranom uporabom jedne te iste riječi – kurac – želio naglasiti jadan način privlačenja medijske pažnje na osrednji kazališni uradak o kojem mi sada niti ne bi diskutirali da ga u zajcu nisu sveli na jeftinu provokaciju kurcem od marcipana 🙂

  4. Odličan članak. Tu zaista se ne bi imalo što dodati.
    O ovoj nespomena vrijednoj predstavi ne bi imao što više reći.

  5. komentar na 4 i 5, Jasno je da u članku se uzastopno spominje riječ koja je na plakatu same predstave i predstavom označena golim dostignućem predstave. Opalim te golim!

  6. ma ljudi moji….autor teksta dotični Z.Peranić…osim što kako piše DD (3) možda i potrebuje……odavno je zavisan na HNK bez obzira na predstave ili priredbe koje producira jer on vidi “umjetnost” samo u projektima svog Rubikon teatra kojeg gradska uprava slabo financijski prati i radi toga stalno pljuje…….ne bih želio dalje komentirati…..predstavu treba pogledati i nakon toga dati svoju kritiku….a meni izgleda da je tekst napisan i prije premijere……zato ako vas zanima kao i mene predstavu če te pogledati

  7. zašto bi netko osjećao zavist prema HNK koji već dugo nije u stanju napraviti kvalitetnu predstavu? drugi kulturnjaci u Rijeci mogu zaviditi Zajcu ne zbog kulturnih dometa, nego eventualno zato jer Grad silne pare daje Zajcu, a krajnji rezultat je za kurac (da se poslužim lajmotivom ovog članka) 🙂

  8. Skinuo sam neku vrstu kritike sa Neta, evo u prilogu jedan dio pa slobodno pročitajte, no ovakav način pisanja, koji je više informativan, a manje bezrazložno vrijeđajući .

    Predstava “Lizistrata”, kojoj je prethodila “subverzivna” kampanja s plakatom-penisom, na premijeri je izazivala salve smijeha i ljudi su, uglavnom, iz kazališta izlazili zadovoljni.
    Što se tiče same komedije u režiji Mađara Róberta Alföldija, nema tu ničeg previše subverzivnog i opscenog što suvremeni teatar, pa čak i ovaj riječki, do sada nije vidio.
    Malograđanski ukus u globali je dobro pogođen i čini se da riječki HNK ima novi hit.
    “Lizistrata”, sama po sebi, u današnjem kontekstu nema društvenu ni političku oštricu već joj je jedina svrha nasmijavanje i s te strane, ako je suditi po prevladavajućim reakcijama, posao je odrađen dobro.
    No, kako je komentirao jedan cinik, sve skupa dalo bi se sažeti u jednu rečenicu – “puno kite ni za što”.
    Redatelj je radnju osuvremenio i smjestio u Hrvatski sabor, no poveznicu s našim nacionalnim parlamentom teško je pronaći.
    Tekst je kraćen na pravim dijelovima i predstava je svedena na razumnih sat i deset minuta trajanja, čime je izbjegnut prazan hod.
    Prosječnu predstavu vade izvedbe redom odličnih glumaca koji su razigranini i jako dobro orkestrirani.

  9. DD, ne razlikuješ novinarske forme. ovo što si ti c/p je reportaža s premijere, a ne kritika. isto kao što je ovo peranićevo kolumna koju redovito objavljuje na dayline.info.

  10. razlikovao je forme ili ne činjenica da “papir” trpi sve. Bez obzira da li se radi o kolumni frustriranog kvazi kritičara ili reportaži objektivno/subjektivno/kakogod novinara/kritičara/kogagod. Forma ne mijenja činjenicu da je kolumna uvredljiva. I niska.

  11. ma sve je to živi kurac. i predstava i kritika,i ovaj grad,let 3 i cajke u palachu.
    a da ne kažem da je kurac sdp,hdz a i lista za rijeku a i mićo antolović je kurac.
    kurac

  12. To je autor ove predstave i htio : da mi sada raspravljamo o kurčevima i o njegovoj predstavi. Najbolje je ignorirati ako vam se ne sviđa…

  13. Ne možeš ignorirati jer onda podržavaš one koji veličaju ili kritiziraju ovisno o svome stavu.Mislim da je ovom gradu potrebna
    pomirdba na javnoj sceni.Tek onda će se moći reći što je bilo dobro a što loše.Naravno za pomirdbu bi trebali biti svi.Od onih najmanjih pa do vlasti.

  14. Jučer sam pogledala predstavu. Plakat je prava slika i prilika cijelog uratka. Predstava je “za kurac”. Nadam se samo da je ostao koji dildo u Taboo shopu za napaljene i pohotne “kuje” kakvima su žene opisane u predstavi. Ili će se žene morati poslužiti palicama za bejzbol da se smire.

  15. e baš za kurac, a tekst vjerono dočarava predstavu, kurac, kurac pa opet kurac…
    Mislim da nekadašnja česta izjava: idem se kulturno uzdizati (misleći na ići u kazalište) definitivno pada u vodu…

  16. Gledao.Predstava loša. Puno govori o stanju kulture posljednjih godina u Rijeci.
    DOSADNE KURČINE NA SVE STRANE.Koga to još zanima.Kome je to sablažnjivo.Bakicama u devedesetima.Ma nije ni njima.
    Klincima?.Pa pun im internet kuraca i pički,dosadno im to.A Peranić se malo zajebo kad je kritiku bacio na ovu kartu.Trebao je reci da je predstava losa a ne njom mahati kao topuzom preteći gradskim strukturama koje ga kinje ko i sve druge slobodne kulturnjake.
    Peraniću istina je najmoćnije oružje inače s vremenom postaneš glup, To jest onaj protiv kojih se boriš.

  17. Klinci koji su jučer išli u Zajc na predstavu u skopu kazališne pretplate su trebali prvo gledati Lizistratu, ali im je onda u školi rečeno da ipak neće jer je neprimjerena za njihovu dob pa su gledali/slušali “Koncert za mlade”. Nevjerojatno je da su u kazalištu u prvi mah Lizistratu stavili u program kazališne pretplate za osnovne škole!

  18. Cilj je postignut! toliko komentara na kazališnu predstavu koju neki komentatori nisu niti vidjeli, podsjeća me na prošlost: Caruso se nije usudio ići na tournee ako nije “prošao” u Rijeci. Znaći da u svoj ovoj učmalosti ipak ima potrebe za kulturom i provokacijama…Samo naprvo, Forza Fiume, che forse stavolta xe la volta bona..

  19. kad već pričamo o kurcu i kazalištu, lizistratu još nisam vidjela, ali bih voljela. po čemu je ustvari različita od sranja koja nam serviraju na televiziji? po tome što je u kazalištu, što je ljudi glume više no jednom i što je digla toliku prašinu? da, definitivno me privuklo.
    predstava, naravno, nije uvrštena u program srednjih škola. na koncert za mlade se išlo izborno. užitak, teatro fenice napunjen osnovno i srednjoškolcima. toliko neodgojenih i nekulturnih ljudi nisam već jako dugo vidjela na jednom mjestu. klinci dobacuju pijanistici komentare na račun haljine, ne znaju kad pljeskati a kad ne, dižu se i prije završetka. mogu tek zamisliti na što bi se događalo da se, eto, istu ekipu odvelo na kurac. bar bi neprimjereni komentari bili manje neprimjereni.
    to je samo kurac, penis, spolni ud, pimpek. svi znamo za to od malena! da ga tata nije gurao u mamu ne bi nas bilo. stoga zašto jedan tako liberalan grad ne može više-manje normalno reagirati na plakat marcipanskog falusa?
    uostalom, javit ću se tek kad pogledam isto.

  20. večina klinaca u Rijeci je neodgojeno za normalni život a kamo li za klasičnu glazbu
    tako da i ono malo njih koje takva vrsta glazbe zanima ne mogu radi dotičnih uživati u glazbi

  21. predstavu nisam pogledao, ne zanima me previše.
    no sama činjenica da kazalište ima dovoljno hrabrosti da grad oblijepi kurcima me neobično veseli (ne na taj način). naime, ne vjerujem da bi ovako nešto prošlo u splitu ili osijeku sa tako dobrim rezultatima, što samo potvrđuje da je rijeka kao grad uspijela sazrijeti i da se konačno osim klasične opere može građanima ponuditi i nešto drugo. koliko je ovakva predstava dobar izbor, dalo bi se raspravljati, ali ostaje činjenica da je riječka publika željna i nečega osim opere i baleta, što može biti samo dobro. sad je na kazalištu da ovu želju publike uobliči u konkretan program i istu povede u željenom smjeru, te tako kazalište učini popularnim i kod mlađih od 50. na tom putu treba biti spreman i na pogreške. što bi rekao gallilei, eppur si muove, i zbog toga mi je drago.

    nadalje, ovakvi komentari gosp. peranića podjećaju me na komentare nekih znanstvenika koji su nezadovoljni popularizacijom znanosti, i smatraju da je znanosti mjesto isključivo na institutima, a ne među “rajom”, što je stav koji bih, ne želeći koristiti grublje riječi, nazvao “nazadnim”. istim pridjevom opisao bih i ovaj članak, uz napomenu da gosp. peranić nikako ne može biti objektivan komentator u ovom slučaju, tako da se trebao suzdržati od ovako otvorenog pljuvanja po konkurenciji. nije mu HNK krivo što predstave teatra rubikon uspijevaju privući tek prijatelje i užu rodbinu.

  22. Da kazalište ima dovoljno hrabrosti napravilo bi provokativnu predstavu koja bi aktualizirala društvenu zbilju, a ne benignu komediju sa stupidnim dijalozima koja se bazira na fizičkom humoru i psovkama (po tome je na razini američkih teen komedija), a koja je upakirana u naoko kontroverzan omot stavljanjem kurca od marcipana na plakate.
    BTW, u Splitu je prije godinu i nešto izvedena iznimno kontroverzna i od kritike i publike izvrsno primljena predstava Olivera Frlića Bahke. Ako ne znaš ništa o njoj progooglaj je malo pa ćeš vidjeti što je teatar, što je umjetnost, što je provokacija i što je umjetnička hrabrost.
    Nažalost, takva kritika društva koja je bila moguća u Splitu prije godinu dana, u Rijeci nije moguća jer je ovaj grad nažalost spao na najnižemoguće grane i po hrabrosti, inovativnosti i dinamičnosti su ga već pretekli ili ga pretiču gradovi koje su Riječani do prije kojeg desetljeća gledali sa sprdnjom.

  23. @antikrista, skačeš sam sebi u usta. kako možeš reći da u rijeci nije moguća kritika tipa bakha, kad je isti taj frljić u rijeci prikazao turbofolk? istina da su bakhe bile malo jače, ali budući je u njih smjestio sanaderov govor na rivi, bilo je logično da se onda predstava prikaže u splitu.

    nadalje, miješaš kruške i jabuke, bakhe su bile politička kritika, dok je lizistrata ipak u najvećoj mjeri komedija.

  24. Spomenula sam Frljićeve Bahke jer si ti rekao: “ne vjerujem da bi ovako nešto prošlo u splitu ili osijeku” smetnuvši s uma da se u Splitu dogodila prava provokacija koja je dirnula u samu bit tadašnjeg hrvatskog društva. I nije se predstava igrala u Splitu jer je u predstavi Sanaderov govor sa splitske rive 🙂 već je valjda redatelj zato jer je premijera bila na splitskom ljetu ubacio Sanaderov govor da poentira.
    Te stvari su provokacija, a ne kurac od marcipana. Kurac od marcipana može biti samo jeftina provokacija u provinciji.

    Sjeti se da je Sanader tad još bio nedodirljivo božanstvo, a u Splitu su ipak smogli hrabrosti i u njegovom rodnom gradu prikazali tu predstavu. Možeš li zamisliti da na Riječkim ljetnim noćima Nada Matošević dozvoli predstavu o društvenoj stvarnosti u kojoj bi na sličan način kao Sanader u Bahke bio demontiran Obersnel? I don’t think so.

    Lizistrata je komedija o muško-ženskim odnosima koju je redatelj protkao politikom smještajući radnju u Hrvatski sabor. Međutim, dalje od kulisa nije išao. Ne kažem da je trebao. Mogao ju je napraviti kao zabavnu pučku komediju, što bi bila bolja solucija, ali nekompetentno vodstvo riječkog HNK očito je oslučilo, u nedostatku umjetničkog kredibiliteta i hrabrosti, zaigrati na kvazi-provokativnost kurcima i psovkama jer nema niti snage niti umjetničkih i intelektualnih kapaciteta za više od toga

  25. nemoj mi obersnela i sanadera uspoređivat 🙂 isto tako nema smisla uspoređivati bakhe i lizistratu.

    kurce ne bih smatrao kvazi-provokativnošću. primjer leta3 lijepo pokazuje da takvi ispadi itekako iritiraju upravo one koji tada ispadaju najsmješniji. dovoljan dokaz je odustajanje ine od sponzorstva. meni je samo ta činjenica toliko smiješna i autoironična da zasjenjuje sve ostalo što se spominje uz lizistratu. čak bih rekao i da je predstava odradila svoje.
    da su ovakve reakcije izostale, i da je izostao ovaj članak i naše trenutno razglabanje, onda bi to bio dokaz da smo dosegli neku bolju razinu, i da su ovakve eskapade nepotrebne. ali sredina kojoj kurac od marcipana može ovako pokvariti raspoloženje zaslužuje da joj se isti još puno puta ukaže.

  26. Mislim da bi bilo loše da su izostale ovakve reakcije, Peranićev članak i moje i tvoje razglabanje jer bi to značilo da uzimamo zdravo za gotovo što nas gradska uprava i vodstvo HNK drže za budale koje bi valjda trebale imati osjećaj da je Rijeka pionir umjetnosti i slobode zbog ružičastog kurca na reklami za lošu predstavu.

  27. predstava je jednostavno loša, nije stvar u kurcima već je jednostavno loša! i da je to nečiji privatni projekt bolio bi me kurac za sve te kurce i to govno od predstave, no mislim da dok se god moj, ponavljam MOJ novac troši na ovakve budalaštine imam pravo na sekiranciju, kao i svaki građanin ovog grada…

  28. zamisli u hrvatski saaabor su smjestili radnju. Koje li provokacije.. Ajme nadrapati će. Još nitko , nikad, nigdje nije pomenuo Sabor u takvom kontekstu. Zato treba imati umjetničke hrabrosti. A plakat, zbilja provokativno i inventivno. Pravi šok. Neviđeno. Djeluje na društvo u cjelini i morati ćemo si postaviti mnoga pitanja o društvu i oko te predstave.
    a sada ozbiljno. Sve skupa mi se čini bez mašte i duha. Nije ni na razini kiča, mada i kič može biti umjestnost, maštovita i vrijedna, ali ovo je sve skupa nula. Bolji su vicevi o Muji i Fati, pa što bi morao ići u kazalište da slušam, nešto puno lošije od toga. Plakat, u nedostaku mašte, kao i što je Let-3 u nedostatku inspiracije za dobrim pjemsmama, pribjegao čistom marketingu, a ne umjetničkom izražaju. Vulgaran i neumjesan plakat, koji da nosi neku jaču poruku, o.k. ali ovako je obična 0-nula. NIje ni malograđanština, već kad “velike” kulturne face žele biti kao nešto avangardno i nešto, a to nisu. Žele kao nešto a ne znaju ni sami što žele, a to što kao žele, ni nemaju ničim ostvariti, pa je sve oko plakata samo gola vulgarnosti bez smisla. Baš ono-Opalim te golim.
    Pa i u predstavi Turbofolk pubilka se smijala najviše petnaeastominutnoj salvi čistih psovki, mada je to ovdje bilo možda u funkciji predstave i njene poruke i smisla. Tu predstavu nisam razumio do kraja, razna su objašnjenja, možda jedno je da kad se publika najviše smije golim psovkama i sa zanimanjem prati nasilje, batinjanje, sav taj naturalizam i kad joj se jako dojmi pokazivanje spolnih organa, da smo mi svi-publika/društvo zapravo turbofolk, što nam se možda htjelo pokazati i s tim što na kraju glumci-Turbofolk, sjedi i gledalištu a mi publika smo na sceni, tj da smo mi ili naše društvo predstava Turbofolka.
    Jedino ne znam kakve veze ima turbofolk muzika s predstavom, jer je to odlična muzika, daleko bolja od većine avangarde i alternative, i nema neke veze s onim pridjevima koji joj se žele nametnuti, a i publika je najviše uživala, od srca u turbofolk pjesmama
    Zato i je naše društvo, tj, ono službeno društvo, onih koje usmjeruju javni put mentalno najzaostalije društvo od svih ex JU država. Zabrana javnog sviranja turbofolk muzike, a dozvola za ovakvim vulgarnim bez smisla, prizemnim plakatima koji usto ne nose nikakvu težinu poruke, niti su što angažirani u nekom smislu već su čista 0-nula i besmisao.
    Evo završavam i naručujuem nešto puno bolje od većine toga u od vlasti štavljenom HNK Ivana Zajca. Ovaj put ide Dara Bubamara s pjesmom Zidovi- Ooovi zi-do-vi duše imaju više nego ti, …….. I bio sam više puta na Dari Bubamari i svaki put ću rađe dati za nju 20 eura, nego za tog Ivana Zajca. Gdje on uopće nastupa.
    http://www.youtube.com/watch?v=xCjdW5TMBmk

  29. dajte ljudi, pogledajte predstavu pa kritizirajte. plakat vamse ne svidja, ok, kriva reklama mozda. a mico, ako ti u turbofolku vidis svu tu kulturu i dublji smisao, sve u redu, ali ne znam o koj zabrani javog sviranja ti pricas.

  30. pa bas privatne radio i tv postaje imaju pravo emitirati sto im se svidja. da netko u turbofolku vidi neki financisjki interes emitirao bi 24 sata. a to da je na javnim postajama presutno zabranjen turbofolk bas i ne znam. ne cujem ni previse punka ni rapa etc.

  31. pa ima i posebnih emisija za punk a i neke druge žanrove, a privatne postaje,osim jako, jako rijetko, to neće puštati, kao ispod časti im je. Nema veze financijski interes, jer svi oni uglavnom imaju svoje bogato zaleđe. Nego se gazde prave fini. Neće ni kad naručiš jednu tu pjesmu, kažu mi to ne puštamo. Pa neka i ostanu tako zaostali. Ali otišao sam od teme o predstavi.

  32. pa to tako i funkcionira mico, privatne raido postaje emitirao sto hoce. necemo se valjda mi jos i u to mjesati? Ali evo, pa nemozes ti njima reci da su zaostali jer ne stavljaju turbofolk?! pa opet si sisao na onu istu granu sa onima kojima predbacujes da turbofolk gledaju gore na dole te kazu da je muzika za zaostale?!

    kod HRTa je drukcije, jer tmao svi placamo racun. za kazaliste u principu isto, zato ljudi imaju pravo protestirati ako im se ne svidja lizistrata i ostale predstave, i zato se intendenti mjenjaju s vremenom ako se gradjanima (tojest onima koji placaju raucne kazalista) taj ne svidja.

  33. kakvo sranje od teksta, uglavnom sve je u kurcu rijeka je u kurcu, svi smo u kurcu, autor je u kurcu i sve tako nekako. ovo je rijeka i jedino u rijeci živi let 3 i ovakva predstava. ostali neka budu smjerni i dobri. mi to nismo!

  34. a da nije mozda gospodina Peranica motiv torte malo uzenmirio da ne kazem uzbudio,pa se sav uznevjerio?mislim, samo pitam. a mozda i nije.jer je kako se čini pogodio i uznemirio (gotovo sam siguran i uzbudio) neke paracrkvene oce pa su se digli na zadnje noge.

  35. gorane, prebijedno je kad anonimna kukavica ide dijeliti lekcije nekome tko se potpisao. razmisli malo o tome.

  36. f1: lik kojemu nesto predbacujes barem ima ime: goran, a cisto sumnjam da se onog dana kad te mama rodila veselila sto ce sinu dati ime f1 🙂

  37. kako znamo da se zove goran? nije problem u meni nego u kukavicama koji se razbacuju uvredama na osobnoj razini skriveni iza anonimnosti. bio je nedavno ciganovićev članak na tu temu hrabrost iza monitora pa ti ga toplo preporučujem.

  38. f1: sve je to u redu, ali zucnuti smijes i ti s tim prodikama tek kad se potpises punim imenom i prezimenom (ako to vec predbacujes drugima). Kako te mama zove: f1! 🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here