Home Kolumne Zašto Urban ima publiku, a programe EPK-ovaca posjećuju ‘samo cimerice’? Jer ljudi...

Zašto Urban ima publiku, a programe EPK-ovaca posjećuju ‘samo cimerice’? Jer ljudi razlikuju iskrenost i kvalitetu od prenemaganja i fejkanja!

4009
3
Piše: Sanja Perinić Švorinić

“Sjećam se, dolazim u Palach, očekujem horde ljudi, pun klub, punu Kružnu ulicu… Počinjemo s tribinom koja je isto aktualna, bavimo se ženama, majkama, bakama koje rade kao njegovateljice u zemljama zapadne Europe. Dakle, dolazim u Palach nešto prije toga, a nema žive duše… Bliži se vrijeme eventa, a u prvom redu sjede tri moje cimerice kao jedina publika. Poslije se, doduše, napunilo i bilo je sjajno, ali već sam tu shvatila koje probleme ćemo imati s publikom i njenim razvojem. izjavila je 18.4.2020. Lela Vujanić, glavna voditeljica programa Kuhinja različitosti u sklopu EPK2020 u članku u Jutarnjem listu, koji govori o otkazima u tvrtki Rijeka2020 i propasti projekta zbog situacije s pandemijom koronavirusa.

Vujanić ovdje ponovno ističe nešto što kao mantru stalno ponavljaju neki naši djelatnici u kulturi, koji neuspjehe svojih programa i nezainteresiranost publike za iste često racionaliziraju “problematičnom publikom, koju treba poučavati kulturi i razvijati je”. Ne bi li bilo poštenije suočiti se s istinom da je problem možda u sadržajima koje oni nude (za koje redovito dobivaju sredstva građana iz proračuna), a koji uglavnom nikoga ne zanimaju? Ako sadržaje koje nudiš nitko ne želi, možda je problem u tebi, a ne u svima ostalima?

Neki dan vidjeli smo da Riječani i te kako imaju senzibilitet za umjetnost i znaju prepoznati ne samo kvalitetan sadržaj, nego kao publika osjete kad im netko nudi pravu umjetnost iz srca i duše. Damir Urban, jedan od naših najvećih glazbenika i istinski umjetnik, koji puni dvorane od Ljubljane do Beograda, je u petak sjeo s Lukom Tomanom i Sandijem Bratonjom u riječki turistički bus (i tako mu konačno dao namjenu, s obzirom da isti većinu vremena stoji parkiran u Autotrolejevoj garaži) i zaputio se na cjelodnevnu mini turneju kroz 12 riječkih kvartova, darujući tako Riječanima svoje pjesme uživo kroz izvrstan umjetnički čin.

Damir Urban ne dijeli probleme raznih Lela Vujanić prikopčanih na lokalne i državne proračune. On ima publiku i njegova publika, koja se broji u stotinama tisuća, očito nije “problematična” i u nijednom intervjuu ga nismo čuli kako podcjenjivački kuka o razvojnim problemima iste.

Istog tog Urbana vodstvo EPK2020 nije pozvalo da se kao veliko ime riječke kulture, veće nego što su sve persone iza projekta EPK2020 zajedno, pridruži ceremoniji svečanog otvorenja 1.2.2020. Ironično je stoga da je upravo Urban svojim umjetničkim činom već sada kulturno i umjetnički obilježio 2020. godinu u Rijeci. Za 10 godina nitko se vjerojatno neće sjećati niti jednog projekta EPK-ovaca, no svi će se sjećati jednog petka u travnju kad su usred lockdowna s balkona i prozora čuli taktove Urbanove “Iskre”.

          (foto i video: Damir Urban official Fb)

3 COMMENTS

  1. Da, lijepo primjećeno.Urban je zaista ikona na riječkoj kulturnoj sceni i mislim da je po svim parametrima trebao biti pozvan na svečano otvaranje.Fascinirao me je veličinom umjetnika i čovjeka odgovarajući javno na pitanja kako to da nije bio na otvorenju EPK2020.

  2. Čemu čudjenje,pa od početka je EPK bio netransparentan projekt elita grada,gdje se “kreativna industrija” koristila kako dudica za neuki puk ?!
    Pa na kraju od te “KI” ostadoše gradjevinski radovi za gradsku infrastrukturu,koju ionako svaki pristojan grad ima,obećavani desetljećima ( knjižnica,muzeji i sl.) i dugovi za generacije koje dolaze.
    Uostalom,a čemu ih je ostalo 11 zaposlenih iz vodstva EPK s “pravim” ugovorima i do kada,što će oni raditi,osim uzimati novce, pored srazmjerno najvećeg Ureda za kulturu u RH ?!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here