Home Najnovije La Lakrdija e finita

La Lakrdija e finita

1183
13

Baš kada se pomisli da lošije ne može, Riječke ljetne noći (RLJN) vas razuvjere. Nakon katastrofalnog otvaranja, silne siline repriznog programa, neinventivnosti, dosade, lažnosti i kojekavih natezanja kakve Rijeka ne zaslužuje dođe i dan zatvaranja. Kako je logistika HNK izuzetno profesionalna, nije bilo moguće održati zatvaranje na krovu trgovačkog centra kako je bilo predviđeno već u Harteri. Bura od dan ranije poremetila je izuzetnu koordinaciju tehničkoga tima. I zamislite, postavljanje plesnog poda, okvira s reflektorima i razglasa nije moglo biti načinjeno u jednome danu! Stvarno stručno.

Predstavljena je Božanstvena komedija u koreografiji Edwarda Cluga i izvedbi BITEF teatra iz Beograda i festivala Grad teatar Budva. Prvenstveno treba naglasiti izuzetnu fizičku pripremljenost plesača, njihovu koordiniranost, mogućnosti izvedbe i predanosti plesu. Suvremena plesna scena u Beogradu jest u tragovima. Jelena Kajgo vođenjem plesne kompanije pokušava učiniti promjenu (još jednu u povjesnom nizu), a dovođenje priznatih koreografa i dobri plesači preduvjet su promjene. Riječka je publika tako mogla vidjeti prvenstveno dobar ples. Inače, riječki je baletni ansambl u srednjoj brojci godina plesača iznad prosjeka. Niti suvremena plesna scena ne odiše mladošću. Uglavnom su tu kvazikoncepti, ponajviše poradi tromosti, povelike mase plesača, bezidejnosti ali i političkoj umreženosti koja dozvoljava zapuštanje. Ne samo tjelesno, već i ono umjetničko.

Najbolji primjer tomu jesu i prošlosezonska manifestacija Dani samostalnih plesnih autora na kojoj smo mogli vidjeti svu žalost profesionalne samostalne riječke plesne scene. Senka Baruška je tako nakon dvije godine i neizvedene predstave u 2011. za koju je dobila sredstva izvela profesionalni uradak Hvala ti! za koji se mislilo da će briljirati. Kad se već radilo toliko dugo. A kad ono 15 minuta kvazikonceptualizma. Od toga 5 minuta višenja na ljuljački i skok malo tu malo tamo.

Zajedno s Gordanom Svetopetrić je izvela performance Ubojstvo umjetnika! na Korzu kojega nitko nije primijetio. Ljudi su prolazili potpuno nezainteresirano, kao da izvođačice ne postoje. Jedino zanimanje koje je polučilo i fotografiranje od strane jednog prolaznika jest ispadanje stražnjice jedne od izvođačica.

Snoviđenja, hakiramo se… Gordane Svetopetrić jedna je od onih predstava koju zaboravljate, koje se ne sjećate, koja je pogrešni bljesak na umjetničkom nebu, uspavljujuća i prozirna. Izvedena je i Dijagnoza umjetnost Žaka Valente, zanimljiva u ideji, slaba u realizaciji. Hermetična i lokalna.

S druge strane balet riječkog HNK nije u stanju izvesti niti jedan pošten klasičan balet. Dobri umjetnici ili odlaze, dok oni koji ostaju nemaju poticaja za daljnji rad na sebi i napredovanje. Ono što je dobro u takvoj politici jest porast nataliteta jer su mnoge balerine odlučile imati djecu upravo u ovom razdoblju. Sve se onda svodi na suvremeno plesni izričaj koji je trpio sve. Slabe tehničke izvedbe (čast izuzecima), inercija, sve zavijeno tamom, i „izuzetni uspjesi u vođenju ljudskih resursa“ aktualne intendantice koja ili ne zna u kojem joj je području diploma ili s tim podatkom obamnjuje, doveli su do osipanja i nestajanja baleta.
U tome kontekstu ples plesača BITEF dance kompanije pružio je Riječanima nešto novo i drugačije. Ali tu sva priča staje.

Izuzetno inteligentno je bilo postavljeno gledalište za ovakvu predstavu. Bina je na podu. Nije podignuta. Onda ide 10 redova starih plastičnih stolica pa tribina s koje se nije vidio pod, a mnogi dijelovi predstave događaju se na podu. Dakle dobru vidljivu poziciju činila su samo dva prva reda namijenjena donjomrduškoj eliti. Pred sam početak jednom je gledatelju pukla stolica i čovjek se razljepio i skoro stradao.

(Sto)lica kazališta čeka na vas, taj lepršavi promidžbeni vapaj, još je jednom došao do značaja. Čeka, ne samo da vam podastre lošu umjetnost, ne samo da vas prikazuje repertoarni užas, već da vas i doslovce ugrozi, vaše zdravlje, a možda i život. A onda kada je izvedba krenula i nitko nije ništa vidio osim „prikladnog“ grafita na pozadinskom zidu natpisa Riječka filharmonija, krenula je promenada. Ljudi su se dizali. Neki odlazili. Neki stajali uz zid. Pa kad su se umorili onda su se vraćali na stolice. Onda su drugi odlazili…

Od silne nevidljivosti i dosade počelo je zanimljivo časkanje u publici. I dok je na sceni pokretom bila simulirana neka vrsta felacia muški glas iz publike je rekao kako nas ni Čačić na ovakav način ne bi…. Smijeh je zavladao. Malo kasnije, jedna je gospođa priupitala tko je radio ovakovu koreografiju. Jedan je plesač simulirao penetriranje u dva spojena tijela. Drugi muški glas odgovara. Vojko Obersnel. Ponovno smijeh. Razgovori, ćakule i ostalo dobacivanje, stvorilo je bar u dijelu publike zanimljivost – istinsku tragikomediju.

Ljudi su pričali, družili se i nadasve smijali. Zaključak je bio kako je ovo Božanstvena lakrdija. Bilo je tu još koječega…. Ali, nije sve za ove retke. Otvorena vrata, ulazak svjetla, promenade, zasigurno su umanjile vrijednost ove predstave, unakazile je i učinile dosadnom. Sve u maniri malograđanskog provincijalizma. Sutra na Revelinu vjerojatno neće biti tako.

Gledam u Puli krcatu Arenu. Sedam – osam tisuća, uglavnom Puljanja svakodnevno. A Pula je manji grad od Rijeke. U Dubrovniku na jednoj dramskoj predstavi, bilo premijernoj, bilo repriznoj, okupi se dvije do tri tisuće gledatelja. A Dubrovnik je manji grad od Rijeke. I dok ostali festivali traju, ovaj u Rijeci, ljetni, gasi se usred ljeta. A pretendira biti velik. Karnevalsko vođenje Maria Lipovšeka dalo mu je posebnu dozu „glamura“. Čemu onda sve to? U 20% izvedbenog programa sudjelovao je Ozren Prohić. Možda zato?
Sve u svemu dostojno karnevalskoga grada i kravala. „Izuzetno originalno“ i „nikad viđeno“ na kraju Božanstvene komedije ispisan je projekcijom KRAJ a onda je slovo K nestalo i ostade RAJ. Trebalo je nastaviti dalje pa izbaciti i slovo R. Da ostane Aj. Aj jaj jaj… I za komediju i za Noći. La Lakrdija e finita. (Zvonimir Peranić, Dayline.info)

 

 

13 COMMENTS

  1. ..joj..štete jer nema tvoje plesne ekipe….vrhunskih talenata…
    slijedeće godine promoviraj ti nove riječke noći i prijedlogom uzmi organizaciju
    od grada….

  2. Čitam tekst, barem krenem čitati tekst a potom bacim oko na kraj da vidim tko je autor! Kad ono – Zvonimir Peranić! I tako svi argumenti padaju u vodu jer svi koji imalo znaju Peranića i bilo što čime se on bavi, jasno im je o kakvom se čovjeku radi…Pa ružno je reć ovako nešto za osobu koja meni osobno nikad nešto loše nije napravila, ali Peranić je jednostavno čovjek kojeg mnogi izbjegavaju s dobrim razlogom. naravno, da se on uhvati organizacije, sve bi bilo savršeno, uopće ne sumnjam…Pih

  3. Čitam komentar, barem krenem čitati komentar a potom bacim oko da vidim tko je autor! Kad ono – barby! I tako svi argumenti padaju u vodu jer svi koji imalo znaju barby i bilo što čime se bavi, jasno im je o kakvoj se osobi radi…Pa ružno je reć ovako nešto za osobu koja meni osobno nikad nešto loše nije napravila, ali barby je jednostavno čovjek kojeg mnogi izbjegavaju s dobrim razlogom. naravno, da se barby uhvati kazališne kritike, sve bi bilo savršeno, uopće ne sumnjam…Pih

  4. Bravo Peraniću.Samo hrabro,imaš potpuno pravo.A ovaj Gradski žbir koji je plaćen da visi za kompjuterom je i onako već dosadan,proziran i prepoznatljiv tako da se na njegove komentare ne treba ni osvrnuti,

  5. Ha,ha Ken 🙂 Ali ja ne komentiram Riječke ljetne noći niti Teatar Rubikon.Ja komentiram Zvoinimira Peranića koji je javna osoba i samim time imam pravo na svoje mišljenje o njemu. A moje mišljenje o njemu nije dobro i na to imam potpuno pravo.Kao što se njemu nisu svidjeli baletani i balerine riječkog HNK , tako se meni ( i mnogima oko mene) ne dopada on. I to je to! Vrlo jednostavno! Budući da je njegov članak potpuno subjektivan takav je i moj komentar!!!! A što se tiče Gradskog žbira – jako dobro – ako će mi netko platit da komentiram, rado ću prihvatit novac.

  6. Od komentiranja Riječkih ljetnih noći je gore samo komentiranje Peranića. Prvo baš i nije ne znam što, ali kad to Statističar komentira… Ajoj.

  7. Barby, imaš potpuno pravo na svoje mišljenje o bilo kome, pa tako i o Peraniću. Razlika između tebe i njega u ovom slučaju je što je on svoje mišljenje o RLJN argumentirao, a ti si napisala “svi koji imalo znaju Peranića i bilo što čime se on bavi, jasno im je o kakvom se čovjeku radi”. Čime se on bavi? O kakvom se čovjeku radi? Argumentiraj! Po tvom komentaru izgleda kao da se radi o dileru droge! U namanju ruku!

    Još jedna stvar, njegov “članak” je kazališta kritika, a ne vijest, a žanr kazališne kritike, kao takav, podrazumijeva subjektivnost. Evo ti link na novinarske vrste i oblike pa proučavaj:
    http://webograd.tportal.hr/Miha29/novinari/malaskolanovinarstva/novinarskevrsteioblici

  8. Zvonimir Peranić i njegova sestra bi se već trebali uozbiljiti i pronaći neki posao i raditi nešto korisno, a ne žicati pare od grada i biti ljubomorni na one, koji isto to trebaju učiniti 🙂

  9. Koliko ste dobrih ljudi na ovoj stranici ispljuvali i dopustili da ih se ponižava, žalosno je da se sad dižete na noge jer je netko potkačio Peranića. Uostalom što očekivati od potrčkala Liste za Rijeku nego da pljuju sve oko sebe i šire govor mržnje.

  10. ja ne znam jel mi komentiramo isti tekst ali ne vidim da se u tekstu potkačilo peranića nego je peranić potkačio organizatore RLJN, odnosno obersnela i matoševićku. budući da njihova potrčkala nemaju puno argumenata kojima bi odgovorili na teze iz teksta (prema do sada viđenom nemaju nijedan), pokušavaju ići sa zamjenom teza i komentiraju autora teksta umjesto ono što je autor napisao.

  11. ne stajem na niti jednu stranu, ali u tekstu imamo teze dokazane činjenicama, primjerima, argumentima dok u odgovoru se samo pokušava blatiti osobu, tj. najobičniji napad na autora, glasnika.

    Pametnome dosta!

  12. Govorimo o blaćenju u komentarima, nije vam strano ne pravite se nevješti. Kredibilitet pljuvačkih kolumni je lako provjeriti. Smijem li ja napisati i tu objaviti kolumnu koja argumentira kako su RLJN uspjele? Ne bih rekao. Listi za Rijeku ne bi išla u prilog. Kredibilitet! Novinarstvo! Fuj.

  13. mislim da je vrlo ambiciozno pričati o kolumni, a nisi uspio svoj stav ili argumente o RLJN iznijeti niti u komentarima. vježbaj prvo ovdje.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here