U HNK Ivana pl Zajca dogodila se premijera kojekako najavljivane suvremeno plesne predstave Sex u produkciji Baleta i koreografiji ravnatelja tog Baleta Balázsa Baranyaia. I baš poput politike s kojom se povezivala, Karamarkom i ostalim reflektantima, sama je prestava veliki lažnjak. Možda i gori od političkih rabota koje sama „kritizira“?
Sex je jedna od najgorih, najbanalnijih, najdosadnijih predstava u Zajcu u posljednjih četvrt stoljeća. Dosadna, raskomadana, nezanimljiva, sastavljena od svega i svačega, raznih glazbenih brojeva…više se približava načinu dramaturgije vašarske priredbe nego li produkciji nacionalnog kazališta.
Preglasna, uglavnom distorzirana glazba, koja je svojom glasnoćom uglavnom tamo fore radi, nije mogla sakriti sliku. A što smo vidjeli? Loše spojene segmente dobrih stvari. Nigdje u programskoj knjižici, nigdje na internetu nije vidljivo je li korograf inspiriran nečijim materijalom, postoji li ishodište? Ispada da je sve autorsko djelo. No?! Slike koje sam gledao nekako su mi bile poznate. Ne već viđene samo. Već napravljene! Možda identično?
Uistinu ne vrijedi gubiti vrijeme i bitove za ovaj uradak. Prosudite sami. Pas de six, tri para, nevjerojatno nalikuju na rad koji su načinili Phillip Chbeeb i Renee Kester. SLIP možete pogldati ovdje:
Ima li „sličnosti“?
Muška scena „biblijskih“ – „hebrejskih“ korijena pak je viđena u radu Alexandera Ekmana. Trailer za CACTI možete vidjeti ovdje:
.
Ako vas zanima ima li cijela scena „sličnosti“ googlajte, ili odite krajem mjeseca u Ljubljanu u tamošnju Operu.
Ako ste pak od ovog Sexa svršili kada su plesači izvukli gledatelje na scenu i s njima plesali onda je to zanimljivo izgledalo u izvedbi Batsheva Dance Company.
Čak je „slično“ i odabrana glazba. Predstava se izvodi. Još jedna varijanta koreografije Ohada Naharina je ovdje:
…s „proširenim izvorima inspiracije“.
Nadalje, projekt Nowhere Dimitrisa Papaioannoua jasno ukazuje na sličnosti, samo što je u Rijeci plesača manje pa je scena smješnija i na dan premijere je očigledno izmjenjena jer nije izgledala isto kao na generalnoj probi. Video je ovdje:
NOWHERE (2009) / central scene / for Pina from Dimitris Papaioannou on Vimeo.
…možda zbog šuškanja po gradu o pljački?
HNK i njegov Balet tako su kreirali Frankenstein komad, kazališnog monstruma, umjetničko čudovište, plesni mutant koji nije ni na ponos samom kazalištu, niti gradu. Što se mislio spram gledatelja kad se ovaj impotentan uradak sklapao? Što o plesačima? Ukratko Sex disfunkcionalne erekcije.
Da mi znati tko ce tebi pak povjerovati da si to sve odgledao. Ucinio je to netko drugi i servirao ti, u tebi, nazalost, nasao partnera…Ono sto je sigurno, toliko imas obraza pisati o tuđem neznanju i nekompetenciji, a sebe ne vidis. Zar je ovo profesionalan novinski clanak?, Ucini nam uslugu, i prestani pisati!